KBC en haar werknemers halen via online platform KumulAid in één voormiddag 4.000 euro op voor de Mucovereniging.

Gent - Gisteren startte de Gentse start-up KumulAid een eerste grote fondsenwervingsactie tussen KBC België en de Mucovereniging. In geen tijd doneerden KBC-medewerkers via het nieuwe online donatieplatform 2.000 euro aan de Mucovereniging, een bedrag dat nadien werd verdubbeld door KBC België.

Tussen 8u30 en 13u gisterenochtend (dinsdag 12 april) stroomden de donaties  binnen. Amper enkele uren na de start van de campagne was het vooropgestelde doelbedrag van 2.000 euro reeds bereikt. KBC België engageerde zich om elke gedoneerde euro automatisch te verdubbelen, wat de totale inkomsten voor de Mucovereniging op 4.000 euro brachten  Bovendien werd elke donatie gedeeld op sociale media, een stimulans voor anderen om ook te doneren en een unieke manier voor de Mucovereniging om zichzelf in de kijker te plaatsen.

Nadat het doelbedrag werd bereikt, bleven de medewerkers aan de Mucovereniging doneren. 24u na de start van de campagne was al meer dan 6.000 euro opgehaald.

“Zo snel hadden we het niet verwacht”

Met KumulAid kan je als individu heel eenvoudig je favoriete goede doel steunen en je donatie delen met je sociale netwerk. Acties tussen bedrijven en goede doelen, zoals deze tussen KBC België en de Mucovereniging, laten bovendien toe om dubbel zoveel donaties op te halen.

“Door hoog in te zetten op sociale media en partnerships tussen bedrijven en goede doelen hopen we online donaties in België een boost te geven”, zegt Mario-Alessander Bauwens, CEO van KumulAid. “Onze aanpak zet het goede doel extra in de kijker en stimuleert verdere samenwerking tussen bedrijven en de non-profit sector.’’

De bedoeling van deze eerste actie was om binnen de twee weken het doelbedrag op te halen. We hoopten dan we dit vroeger zouden behalen, maar dat het zó snel zou gaan, hadden we niet verwacht”, aldus Mario-Alessander. “Dit bevestigt dat onze aanpak werkt en zowel voor het goede doel, de donateur als het bedrijf een waardevolle innovatie is.

KBC België enthousiast

KumulAid maakt deel uit van incubator Start it @kbc, die start-ups helpt om hun ondernemersidee waar te maken. KBC België ging mee in een eerste actie om haar engagement voor de Mucovereniging in de verf zetten én omdat het echt gelooft in de start-up.

“KumulAid is voor ons een zeer interessant project. Het past perfect in ons sociaal engagement en de digitale strategie van onze bank”, aldus Nico Lucas, Beleidsadviseur Maatschappelijke & Culturele Sponsoring van KBC België. “We zijn heel blij te zien dat onze medewerkers zo sociaal geëngageerd zijn en hier direct opgesprongen zijn!”

50 jaar Mucovereniging

Ook de Mucovereniging is enthousiast. “Wij vieren dit jaar ons 50-jarig bestaan en zijn erg blij met de steun van KBC België en zijn werknemers via KumulAid ”, vertelt Kris Van Kerkhoven, Communicatieverantwoordelijke van de Mucovereniging. “We gaan de ingezamelde donaties gebruiken om mensen met muco en hun families verder te ondersteunen.”

De oprichters van KumulAid hopen alvast dat deze eerste grote succesvolle actie tussen KBC België en de Mucovereniging andere bedrijven ertoe zal aanzetten om gelijkaardige acties op te zetten.

Grote én kleine goede doelen

KumulAid mikt in 2016 op 60 goede doelen en een 10-tal bedrijfsacties. De startup richt zich daarbij niet enkel op grote, bekende goede doelen maar evenzeer op kleinschalige initiatieven.

Mario-Alessander: “KumulAid is een alternatieve manier van fondsenwerving en wil een antwoord bieden op de noden van zoveel mogelijk goede doelen. Elk initiatief, groot of klein, is dus welkom!”

Momenteel kan je via KumulAid doneren aan zeven goede doelen.

Meer informatie en beeldmateriaal vindt u in de KumulAid-pressroom.

-------------------------------

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Pieter-Jan Cluyse
COO KumulAid

Over KumulAid

KumulAid is een een online donatieplatform dat goede doelen, bedrijven en individuele donateurs met elkaar verbindt. Je kan er als individu heel eenvoudig je favoriete goede doel steunen, altijd en overal.

Het platform biedt de innovatieve oplossing om partnerschappen tussen bedrijven en goede doelen in de schijnwerpers te zetten. Dit houdt in dat een individuele donatie aan een goed doel door een bedrijf verdubbeld kan worden.

Met haar platform wil KumulAid de fondsenwerving voor goede doelen fundamenteel veranderen door offline donaties van bedrijven en individuen naar de online omgeving te verplaatsen.

KumulAid werd opgericht in oktober 2014 door Mario-Alessander Bauwens en Pieter-Jan Cluyse, die een leemte zagen in de Belgische fondsenwervingswereld. Het team werd in juni 2015 vervoegd door Xavier Geerinck. Sinds 2015 wordt KumulAid ondersteund door Startit@KBC.

Voor meer informatie, verwijzen we graag naar onze Toolkit.

Paviljoenweg 87 9040 Sint-Amandsberg

kumulaid.com